Transport Transport Gratuit pentru comenzile peste 199 RON.
Care sunt posibilele riscuri ale vieții sedentare?

Care sunt posibilele riscuri ale vieții sedentare?

4 mai 2020 17:03:16 EEST

Riscurile sedentarismului pot fi grave, chiar foarte grave. Iar efectele negative ale inactivității prelungite, un important inamic al sănătății și al siluetei (trebuie recunoscută și partea de aspect) se intensifică și mai mult de când cu traiul în izolare.

Care pot fi riscurile sedentarismului? 

Inactivitatea fizică, lipsa de mișcare în general, poate avea efecte cumplite asupra sănătății. Potrivit OMS, viața sedentară, ce se răspândește prin lume mai ceva ca pandemia zilelor noastre, dublată de dezechilibrele alimentare și de fumat, reprezintă una dintre principalele cauze de boală, de dizabilități și chiar de deces.

Poate că nici înainte de carantină, mulți nu aveau de-a face cu vreun sport sau activitate fizică. Dar lumea tot mai ieșea la plimbare, la cumpărături, la serviciu ori cu copiii. Pe scurt, tot se dezmorțea și se punea în mișcare într-un fel sau altul. Pe când acum...

Riscurile sedentarismului ies rând pe rând la iveală, primele vizibile fiind kilogramele în plus. Și depunerea e inevitabilă în condiții de leneveală permanentă, mai ales când există precedent. Dar tendința de îngrășare nu e singura...

Probleme cardiace

Stilul de viață inactiv este asociat cu ridicarea valorilor colesterolului ”rău” – LDL, în raport cu cel ”bun” – HDL. Implicit, cresc riscurile de hipertensiune chiar în rândul tinerilor, dar și de afecțiuni cardiace, printre care și infarctul.

Creșterea glicemiei și diabet

Nu e o noutate că lipsa de activitate fizică duce la îngrășare. Exisă însă studii care arată strânsa legătură dintre diabetul de tip 2 și sedentarism. Pe de altă parte, persoanele supraponderale au mai multe probabilități să se îmbolnăvească.

Probleme locomotorii și osteoporoză 

O postură defectuoasă, în care spatele nu are o poziție ergonomică poate cauze neplăceri în zona vertebrelor cervicale, dar și la întreaga coloană vertebrală. Nu sunt excluse nici durerile de spate, în general ale zonei lombare.

Deși nu pare, activitatea fizică (nu vorbim despre excese) solicită în mod pozitiv coloana, facilitând regenerarea țesuturilor. În schimb, inactivitatea se poate ”traduce” prin oase fragile și mai multe riscuri de osteoporoză.

Stări depresive

Cu cât se prelungește inactivitatea (stat degeaba, posibil cu ochii țintuiți la TV ori pe display-ul smartphone-ului), cu atât sănătatea mentală e mai amenințată. Un fizic inert înseamnă și un psihic inert (de endorfine nu mai poate fi vorba), cu depresii și anxietate la ordinea zilei.

Recomandări

Nu-i remediu ca mișcarea... Activitatea fizică regulată previne cel puțin problemele derivate din sedentarism. Desigur, mai contează și ce se întâmplă dincolo de timpul în care omul este activ sau inactiv.

Dacă și ”slăbiciunea” ta în această perioadă (sau în general) este sedentarismul, dacă te resimți destul de pe urma creșterii ponderale, dacă nu știi cum să revii la kilogramele normale, îți indicăm să începi cât mai curând o cură cu produsele din Pachetul Slăbire – Silueta Ideală.

Dar te grăbește, să prinzi și promoția! Pentru că alături de ceaiurile și tincturile Siluetus, vei primi din partea noastră Uleiul de masaj Anticelulitic CADOU!

Postat în Afectiuni De:
Flaviu Matei
Comentarii



* Câmpuri Obligatorii