Transport Transport Gratuit pentru comenzile peste 199 RON.
Cand se schimba sezonul, atentie la stomac! Cum scapi de dureri si arsuri?

Cand se schimba sezonul, atentie la stomac! Cum scapi de dureri si arsuri?

5 octombrie 2017 17:37:26 EEST

Cui nu i s-a întâmplat să cunoască durerile și arsurile de stomac în lunile de toamnă?

Pacienții care deja suferă de o tulburare / maladie digestivă știu foarte bine că acestea se manifestă mai ales în sezoanele ”de trecere”. După perioade mai mult sau mai puțin lungi de ”liniște”, cu punctualitate, își fac apariția îndeosebi toamna și primăvara.

În aceste anotimpuri, probleme precum aciditatea gastrică, refluxul gastroesofagian, digestia lentă sau gastrita tind să se acutizeze. Probabil că se întâmplă din cauză că organismul, cu precădere sistemul digestiv, trebuie să se adapteze forțat la noile condiții climatice.

Mare atenție, așadar, la stilul de viață, obiceiuri alimentare incluse!

Cum se pot evita durerile si arsurile de stomac?

1. Redu porțiile de mâncare!

Excesul de mâncare reprezintă unul dintre primii factori responsabili de intensificarea secrețiilor gastrice și de prelungirea proceselor de digestie. De aici rezultă aciditatea și disconfortul asociat.

Prin urmare, înainte de toate, cuvântul de ordine rămâne moderația. Regula este ”sacră, fiind valabilă nu doar în anotimpurile ”intermediare”, ci și pe toată durata anului.

2. Limitează alimentele iritante!

Aciditatea, una dintre primele cauze ale durerilor de stomac, poate fi redusă la tăcere odată ce excluzi din dietă alimentele cu efect iritant. Renunță măcar o vreme la tot ce poate stimula aciditatea gastrică.

Ferește-te de gumă de mestecat, condimente, prăjeli, grăsimi, dulciuri, cafea, băuturi carbogazoase, alcool, citrice, roșii, ceapă, usturoi, preparate foarte elaborate, mâncare prea caldă / prea rece, etc.

3. Consumă alimente ”prietenoase”!

Se recomandă orientarea spre rețete care stau la baza dietei de tip mediteranean. Este vorba despre alimente care nu favorizează aciditatea, efectul lor fiind de prevenire și ameliorare.

În funcție de preferințe și pentru a diversifica meniul zilnic, poți încerca numeroase propuneri de fructe, legume, cereale, probiotice, derivate lactate, carne albă. Începe cu: orez, morcovi, fenicul, banane, mere și pere, carne slabă de pasăre, pește, etc.

4. Încearcă să te miști mai mult!

În funcție de felul preparatelor consumate, durata de digestie și de golire a stomacului poate ajunge la 3-4 ore sau mai multe. În general, sedentarismul îngreunează digestia și accentuează problemele gastrice.

În schimb, activitatea fizică moderată, efectuată cu regularitate, favorizează peristaltismul și totodată tranzitul gastrointestinal. Însă imediat după ce mănânci, evită efortul fizic intens. Este de ajutor o scurtă plimbare după fiecare masă.

Recomandări

Așa cum te-ai obișnuit deja, propunerile magazinului Faunus Plant continuă cu câteva remedii naturale. De astă dată, îți recomandăm pachetul pentru afecțiuni gastrointestinale, precum și ceaiul Gastric din gama Rețete Tradiționale!

Postat în Sfaturi De:
Blugento Admin
Comentarii



* Câmpuri Obligatorii