Transport Transport Gratuit pentru comenzile peste 149 RON.
Cum recunosti atacurile de panica si cum le poti depasi?

Cum recunosti atacurile de panica si cum le poti depasi?

19 octombrie 2017 15:24:00 EEST

Ți se întâmplă uneori să treci prin momente de anxietate și frică atât de intense încât să crezi că nu le poți face față? Iar după, ai senzația de sfârșeală?

Dacă astfel de ”experiențe” puțin spus neplăcute se prelungesc vreme de câteva zeci de minute, dacă sunt însoțite de câteva manifestări alarmante (le vei descoperi în rândurile următoare), probabil că treci printr-un atac de panică.

Cum recunoști atacul de panică?

În general, atacul de panică poate fi descris ca un episod acut de anxietate sau de frică extrem de intensă. Evenimentul este tranzitoriu și are o durată scurtă (cel mult o jumătate de oră), totul având loc într-un interval precis.

Tulburarea apare pe neașteptate, în orice context, fără motive evidente și fără ”preaviz”, lăsând persoana în cauză terorizată... la propriu... Modul în care se manifestă include simptome cognitive, emoționale și somatice tipice.

De regulă, acestea ating punctul culminant în mai puțin de 10 minute de la primele semne. Însă pentru o diagnosticare exactă, trebuie să se verifice cel puțin 4 dintre indiciile următoare:

 - Dificultăți de respirație (lipsă de aer / hiperventilație);
 - Creșterea frecvenței cardiace, tahicardie;
 - Tremurături mai mult / mai puțin puternice;
 - Senzație de sufocare;
 - Senzație de nod în gât;
 - Stare de leșin;
 - Dureri în piept;
 - Bufeuri de căldură / senzație bruscă de frig;
 - Transpirații reci;
 - Furnicături, amorțeală, înțepături la nivelul extremităților;
 - Convulsii ale membrelor;
 - Greață și tulburări abdominale;
 - Frică de moarte iminentă;
 - Teama că pierzi controlul;
 - Percepția detașării de propriul corp;
 - Teroare etc.

Cum poți depăși atacul de panică?

Atacurile de panică se pot prezenta înfricoșătoare. Pacientul crede că-și pierde mințile, că trece printr-un infarct sau că se află la un pas de moarte. Din fericire, în realitate, nu se întâmplă nimic de genul.

Pentru ameliorarea simptomelor și anihilarea disconfortului fizic, mental și emoțional, pot fi de ajutor câteva măsuri:

Detașarea de context

Încearcă să te îndepărtezi, chiar și numai preț de câteva clipe de factorul pe care-l crezi declanșator (loc, situație, conversație). Sau, cel puțin, fă câțiva pași, atât cât să mărești distanța de centrul ”scenei”.

Găsirea poziției comode

Indiferent unde te afli, atât cât îți permite contextul, caută să te așezi într-o poziție confortabilă. În niciun caz, chiar dacă simți că te lasă puterile, nu te întinde la orizontală. Simptomele se vor înrăutăți.

Răcorirea ambientului

Având în vedere că atacul de panică include senzația de cald și sufocare, pentru calmarea ”focului”, caută să te răcorești. Dacă te afli deja în outdoor, îți face bine să stai la umbră sau într-un loc bine ventilat. Iar dacă ești înăuntru, deschide o fereastră, să se formeze curent.

Solicitarea ajutorului

Nu este nicio rușine să ceri ajutorul, desigur, cât mai ai energia s-o faci. Când simți că urmează atacul de panică, pentru a găsi pe cineva în măsură să-ți ofere sprijin, scanează rapid în jurul tău. În caz contrar, caută ceva care să te distragă, poate un gând, o rutină, o imagine, etc.

Recomandări

În vederea relaxării, protejării împotriva stresului și reducerii tensiunilor psihice, implicit și în vederea prevenirii atacurilor de panică, îți recomandăm produsele Faunus Plant din pachetul pentru depresii, insomnii și stres!

Postat în Afectiuni De:
Blugento Admin
Comentarii



* Câmpuri Obligatorii