Transport Transport Gratuit pentru comenzile peste 149 RON.
Motive neasteptate pentru care ne este mereu foame (partea a II-a)

Motive neasteptate pentru care ne este mereu foame (partea a II-a)

7 ianuarie 2016 11:46:00 EET

Uneori, prima impresie poate să difere de următoarea… Pentru că nu întotdeauna lucrurile sunt ceea ce par a fi… Și nici foamea nu este de fiecare dată doar… foame.

În spatele poftei de mâncare exagerate, se pot afla diverse cauze, care creează confuzie în capacitatea corpului de a percepe senzația interpretată drept foame. Aparte deshidratarea, lipsa somnului sau stresul, ce alți factori mai pot fi responsabili de lipsa de sațietate?

Prea mulți carbohidrați simpli

Foamea de proporții ne face să căutăm cât mai mulți carbohidrați. Dar dulciurile, pastele făinoase, produsele de patiserie și de panificație din fănă albă, la fel ca tot restul carbohidraților simpli cresc prea rapid nivelul de glucoză din sânge, fără să fie sațioase.

Pentru reducerea poftei de mâncare aparent inexplicabilă, sunt recomandate acele alimente bogate în fibre și carbohidrați complecși. Practic, în loc de chifle, covrigi, prăjiturele și biscuiți, putem alege fructele, legumele, leguminoasele și cerealele integrale.

Consumul excesiv de alcool

Produsele alcoolice stimulează pofta de mâncare și potrivit studiilor, cine bea alcool, are tendința să mănânce mai multe alimente calorice. Nu degeaba unii proprietari de localuri obișnuiesc să le ofere clienților câte un păhărel cu vin sau cocktail înainte de masă.

Acțiunea avută asupra organismului se bazează oarecum pe un fel de înșelătorie, alcoolul numărând printre efecte și deshidratarea. Și odată deshidratați, credem că ne e foame, deși senzația este doar de sete. Pentru atenuarea percepției, trebuie să alternăm alcoolul cu apa.

Aportul insuficient de proteine și grăsimi

Proteinele fac parte din lista nutrienților care sporesc senzația de sațietate (ne simțim mai plini) și o controlează pe cea de foame. Un mare DA, așadar, proteinelor slabe și alimentelor care le conțin! Important este ca sursele să fie cât mai diversificate și să includă carne slabă, ouă și iaurturi.

Același lucru se poate spune și despre grăsimile nesaturate, prezente în uleiuri, semințe și fructe uscate. Acestea, spre deosebite de cele saturate, suprimă sinteza colesterolului LDL (”rău”), echilibrează presiunea sângelui, previn patologiile cardiovasculare și combat foamea.

Rămâi alături de noi în această ”trilogie” ce-ți dezvăluie câteva dintre cele mai frecvente, dar totodată neașteptate cauze ale dorinței nestăvilite de a mânca! Iar dacă ești ”deranjat” de o serie de tulburări digestive, renale, metabolice și nu numai, caută în magazinul Faunus Plant preparatele naturiste potrivite afecțiunilor tale!

Postat în Sfaturi De:
Blugento Admin
Comentarii



* Câmpuri Obligatorii