Transport Transport Gratuit pentru comenzile peste 149 RON.
Invata cum sa-ti gestionezi emotiile negative

Invata cum sa-ti gestionezi emotiile negative

1 octombrie 2015 12:26:00 EEST

Emoțiile nu trebuie reprimate. Senzațiile pe care le încerci acum, de care nu te eliberezi, se acumulează și tot cresc, până ce în mod cu totul neașteptat, își vor face simțită prezența. Și mai repede sau mai târziu vei exploda, asemeni unui balon prea umflat cu aer.

La fel de greșit este și să te descarci de fiecare emoție negativă resimțită, sperând că astfel, va dispărea. În loc să remediezi problema, vei continua să suferi în egală măsură, pentru tot restul vieții.

Emoțiile, atât cele pozitive, cât și cele negative, nu apar voluntar. Prin urmare, nu poți nici să le creezi, nici să le elimini. Însă pot fi gestionate prin comportament, care, spre deosebire de emoții, este controlabil.

Cum să deții controlul propriilor emoții?

1. Gândește-te la ce simți

De fiecare dată când treci printr-o emoție, oprește-te preț de o clipă și încearcă să-ți dai seama despre ce este vorba. Deocamdată, nu te preocupa de motiv. Concentrează-te doar pe ceea ce simți, fără să faci asocieri cu persoane, fapte, circumstanțe.

2. Găsește stimulentul

Dacă ai o emoție, te regăsești că interacționezi și cu stimulul ce a provocat-o. Îndepărtează-te de trăirea propriu-zisă și caută să identifici împrejurările ce au generat emoția. Amintește-ți unde te aflai, ce s-a întâmplat sau dacă ai făcut ceva diferit.

3. Identifică gândurile

Evenimentele, comportamentul celorlalți, unele cuvinte sau imagini, etc. dau naștere anumitor gânduri. Întoarce-te cu mintea la momentul în care ai asistat la o scenă, ai simțit un parfum, ai auzit un cuvânt și stabilește cu precizie la ce te-ai gândit.

4. Schimbă-ți gândurile

Acum că ai emoția, ai stabilit cauza și gândurile față de ea, este timpul să o transformi. Pentru a o schimba, trebuie doar să-ți modifici gândurile. Niciodată, sursa emoției propriu-zise nu este circumstanța pe care-o trăiești, ci tocmai gândurile tale.

Cum poți realiza această transformare?

a. Începe cu întrebările potrivite

Ai putut să-ți identifici gândurile datorită unor întrebări. Fiecare gând nu este altceva decât răspunsul la o întrebare. Emoția negativă apare pentru că gândești negativ. Și atâta timp căt nu modifici gândul, ea va continua să rămână astfel. Secretul consta în a te strădui să găsești răspunsuri mai bune, care să soluționeze problema.

b. Încearcă să devii o persoană optimistă

Orientează-ți gândurile spre lucruri pozitive. Totul depinde de modul în care-ți folosești mintea. Întotdeauna, ea are răspunsurile la îndemână, fără să-ți ceară permisiunea. Multe dintre gândurile aflate la baza emoțiilor negative, sunt greu de controlat, iar pentru a le schimba, trebuie să modifici modul în care observi lucrurile.

c. Fii încrezător

Nu există lucruri greșite. Nimic prin ce treci nu poate fi considerat o amenințare sau privit ca ceva negativ, incorect sau nedrept. Emoția negativă ia naștere când judeci în mod greșit lucrurile. Devenind un optimist, te protejezi singur de emoțiile negative. Viața ta se va îndrepta automat, însă trebuie să ai încredere în tine însuți.

În realitate, nimeni nu are putere asupra ta. Atâta timp cât cineva îți provoacă o durere sau te enervează prin ceea ce face, înseamnă că te controlează și te manipulează după bunul plac. Însă doar tu și numai tu ești singurul tău stăpân și totodată, stăpân al emoțiilor tale.

Postat în Sfaturi De:
Blugento Admin
Comentarii



* Câmpuri Obligatorii