Transport Transport Gratuit pentru comenzile peste 149 RON.
Sfaturi pentru întărirea imunității copiilor în sezonul rece

Sfaturi pentru întărirea imunității copiilor în sezonul rece

12 septembrie 2020 08:00:00 EEST

Întărirea imunității copiilor în sezonul rece reprezintă o măsură necesară, cu care părinții sunt deja obișnuiți și la care recurg de regulă preventiv, înainte ca primele viroze respiratorii să-și facă apariția.

Dar ce metode dau rezultatele cele mai bune?

Întărirea imunității copiilor în sezonul rece: Metode și sfaturi

Ca în fiecare an, revenirea la școală coincide cu debutul sezonului rece. Intervalul toamnă-iarnă reactivează și agenții patogeni specifici sezonului, parcă tot mai nerăbdători să-și facă de cap cu sănătatea copilașilor.

De la mici schimbări în alimentație și în rutina zilnică, iată ce strategii dau roade vizavi de întărirea imunității copiilor în sezonul rece, contribuind la evitarea virozelor recurente și la reducerea gravității episoadelor simptomatice.

Alimentație variată și hrănitoare

Copiii trebuie să urmeze o dietă diversificată, plină de nutrienți, cu alimente cât mai colorate. O dietă bogată în fructe și legume – deși acestea din urmă nu fac parte dintre preferatele lor – va asigura necesarul de substanțe nutritive imunostimulante, precum:

  • Vitaminele (A, C, D, E);
  • Mineralele (zinc, magneziu, potasiu, fier etc.);
  • Acizii grași omega 3;
  • Antioxidanții (polifenoli, melatonină, glutation etc.);
  • Aminoacizii (arginină, triptofan, glutamină etc.);
  • Probiotice (din chefir și iaurturi).

Mai mult timp în aer liber

Cu sau fără stări de urgență și alertă, indiferent cum se prezintă starea vremii, se poate mereu găsi un răgaz pentru a încuraja copiii să se bucure de activități în aer liber.

Câteva ore petrecute zilnic în spații deschise (la lumina zilei) sunt benefice pentru interacțiunea cu alți copii și le va permite să se joace potrivit vârstei. În plus, timpul în outdoor facilitează asimilarea vitaminei D, indispensabilă pentru funcția sa de protecție împotriva agenților infecțioși.

Reglarea programului de somn

Orarul de somn variază de la o vârstă la alta, numărul orelor necesare scăzând odată ce copilul se apropie de adolescență. Însă că sunt 12 ore sau doar 8, programul de somn trebuie respectat.

Somnul acoperă diverse roluri importante, printre care și stimularea răspunsului imunitar. În plus, contribuie la:

  • Dezvoltarea cerebrală;
  • Performanțele școlare;
  • Consolidarea memoriei;
  • Îmbunătățirea concentrării;
  • Sinteza hormonului de creștere;
  • Eliberarea toxinelor din corp.

Încurajarea spre igiena riguroasă

De luni buni, autoritățile insistă cu spălatul mâinilor. Și cu riscul de a repeta și noi ceea ce spun alții, spălarea temeinică a mâinilor devine prima formă de prevenire a infecțiilor cauzate de coronaviruși și de patogeni comuni.

Se recomandă părinților să-și învețe copiii procedura corectă de igienizare a mâinilor: spalarea cu săpun și apă din abundență, minim 30 de secunde. Nu este nevoie de șervețele / loțiuni / geluri igienizante decât în lipsa accesului la apă curentă.

Reducerea situațiilor stresante

La fel ca adulții, și copiii suferă de stres. Iar un organism stresat, care sintetizează mai mult cortizol (hormonul stresului), slăbește sistemul imunitar, crescându-i vulnerabilitatea la patogeni.

Părinții nu trebuie să încarce timpul liber al celor mici cu multe ore de meditații, cursuri și antrenamente. În caz contrar, cu atâta concentrație de obligații, zilele lor ar deveni extrem de stresante, riscând să fie mai predispuși nu doar la epuizare, ci și la infecțiile respiratorii sezoniere.

Administrarea de suplimente alimentare

Pentru stimularea imunității din perspectiva virală și bacteriană, există și numeroase variante fitoterapeutice, sub forma remediilor din plante. Indiferent dacă e vorba despre siropuri, ceaiuri sau tincturi, tot din categoria suplimentelor alimentare fac parte.

Rezultate spectaculoase, putem spune, se obțin cu ajutorul curelor vitaminizante pe bază de plante medicinale recunoscute pentru activitatea lor imunostimulantă.

Poate fi vorba despre echinacea, măceșe sau cătină. Sunt 3 dintre speciile care în mod tradițional oferă susținere mecanismelor imunitare și pe care-am ales să le folosim în prepararea siropului cu acțiune vitaminizantă pentru copii.

Începe pentru copilul tău o cură de cel puțin 30 de zile cu siropurile Vitaminizantus din Pachetul Vitaminizant – Imunitate Copii!

Produsele noastre ajută la creșterea rezistenței organismului odată cu redeschiderea anului școlar și cu debutul noului sezon toamnă-iarnă. Totodată, oferă protecție împotriva virozelor obișnuite și contribuie la reducerea gravității simptomelor gripelor și răcelilor.

Postat în Sfaturi De:
Flaviu Matei
Comentarii



* Câmpuri Obligatorii