Transport Transport Gratuit pentru comenzile peste 199 RON.
O corecta igiena a somnului combate stresul – Ce reguli trebuie sa urmezi?

O corecta igiena a somnului combate stresul – Ce reguli trebuie sa urmezi?

22 decembrie 2016 09:09:18 EET

Știai că ceea ce se numește igiena somnului are puterea să accentueze ori să domolească stările de stres și de anxietate?

Somnul este influențat de stilul de viață, precum și de variați factori ambientali. Modul în care te comporți de-a lungul zilei și mai ales spre seară, poate influența negativ somnul.

Iar la rândul lor, calitatea și durata somnului generează stări de stres și de anxietate. Acestea continuă să se acumuleze pe parcursul orelor diurne, iar prima consecință este chiar insomnia.

Pentru a întrerupe ”cercul vicios”, trebuie să te preocupi de igiena somnului.

Iată câteva așa-zise reguli!

1. Reglează-ți ritmul circadian

Constanța în orarul de culcare și de trezire este considerată una dintre cele mai importante recomandări. Cu puțin efort, ritmul somn-veghe poate fi adaptat stilului de viață.

2. După-amiaza, fără cofeină!

Cafeaua este un potent stimulator pentru sistemul nervos. Însă nu trebuie să renunți de tot la această rutină, ci doar să limitezi consumul de cofeină până în jurul orei 14.

3. Fără sport înainte de culcare!

Sportul este sănătate curată, ajutând și în plan psihic. Dar numai dacă între activitățile fizice și momentul de somn trec câteva ore bune, necesare pentru relaxarea corpului.

4. Nu fă un obicei din lenevit!

Primele ore ale dimineții sunt un prilej excelent să-ți reglezi somnul. Nu lenevi, profită de primele raze de lumină și ridică-te cât mai curând. Sau îți va fi din nou somn.

5. Redu somnul de după-amia

Dacă nu ți-ai completat somnul și te simți obosit, poți dormi după-amiaza, dar ce mult oră. Și în niciun caz, nu o fă în timpul orelor serale sau îți vei strica programul.

6. Folosește patul doar pentru somn!

Dacă vrei să scapi de insomnii și de stresul diurn, nu folosi patul pentru a te uita la TV, pentru a învăța, lucra, mânca sau pentru alte activități care nu au legătură cu somnul.

7. Creează o rutină relaxantă!

Aproape niciodată, imediat după ce stingi televizorul și răspunzi la ultimul mail nu te ia somnul. Renunță treptat la activitățile de peste zi, deconectează-te citind și cu un ceai de tei.

8. Menține o temperatură confortabilă!

Încăperea în care dormi trebuie să fie suficient de silențioasă, de întunecată și cu o temperatură de circa 20-21 de grade. Excesele nu fac decât să îngreuneze somnul.

Oricine trece uneori prin momente de stres care accentuează insomniile. Însă folosind produsele Faunus Plant din Pachetul Depresii, Insomnii, Stres, poți să te bucuri de un somn odihnitor și să scapi de stresul de peste zi.

Postat în Sfaturi De:
Blugento Admin
Comentarii



* Câmpuri Obligatorii