Transport Transport Gratuit pentru comenzile peste 199 RON.
Iti cade parul? Care sunt alimentele ”prietenoase”?

Iti cade parul? Care sunt alimentele ”prietenoase”?

27 aprilie 2017 18:10:00 EEST

Uneori, părul căzut depășește limita celor 120 de fire zilnice. Cauzele, dintre cele mai variate, par să fie sinonime cu poluarea ambientală, condițiile de stres, cu schimbările hormonale, carențele nutriționale sau cu factorii ereditari.

Un alt posibil ”vinovat” de pierderea părului, nu mai puțin semnificativ, poate fi reprezentat și de schimbările stagionale. Iar dintre toate anotimpurile, toamna pare să întruchipeze perioada cea mai critică pentru podoaba capilară.

Pentru a-ți da seama de fragilitatea firului de păr, cu tendința de rupere și de cădere, de multe ori este suficientă o scurtă analiză. Adeseori, astfel de ”simptome” apar însoțite și de mătreață… din belșug.

Ce poți face să combați astfel de neplăceri? Și cât de importantă este alimentația?

Pentru că rezolvarea poate începe chiar de la masă, iată ce ar trebui să conțină regimul tău alimentar:

Proteine și aminoacizi esențiali

După o ”incursiune” în compoziția firului de păr, vei vedea că ponderea majoritară o deține cheratina. Este vorba despre o proteină solidă cu rol de întărire, alcătuită din aminoacizi esențiali (corpul nu este în măsură să-i sintetizeze singur).

Cele mai bune surse de proteine și aminoacizi esențiali sunt ouăle, carnea roșie, soia și peștele.

Vitamine din grupul de B-uri

Ca să crească sănătos, fără pericol de rupere și cădere, părul are nevoie și de vitamine. Un rol particular îl joacă biotina (vitamina B7). Aceasta favorizează producerea de cheratină și, implicit, creșterea și regenerarea firului de păr. Totodată, contribuie și la limitarea firelor albe.

Vitamina B7 este prezentă îndeosebi în cerealele integrale, în produsele lactate, în citrice și fructe uscate (nuci, migdale).

Vitamine antioxidante

Din cauza modificărilor fiziologice apărute odată cu trecerea timpului, nu doar pielea, ci și părul poate suferi transformări. Aspectul nesănătos, lipsit de strălucire și tendința de cădere pot fi combătute printr-un aport corespunzător de vitamine antioxidante (A, C, E).

Printre cele mai de seamă furnizoare de antioxidanți se numără legumele cu frunza verde închis și fructele de pădure.

Oligoelemente

Nu putem uita nici sărurile minerale, deosebit de importante pentru salvarea podoabei capilare. Dintre toate, se remarcă zincul, seleniul și arama, elemente capabile să hrănească și să restructureze firul de păr, conferindu-i forță și vigoare.

Pentru a putea beneficia de aceste minerale, îți recomandăm mei, legume și semințe (de floarea soarelui și dovleac).

În completarea acestora, îți indicăm și Tinctura Capilarus pentru căderea părului, bazate pe un amestec de ierburi și plante medicinale precum cimbrișorul, brusturele, levănțica sau mesteacănul.

Postat în Sfaturi De:
Blugento Admin
Comentarii



* Câmpuri Obligatorii